შემაჯამებელი ტესტები მე-7 კლასისთვის

შემაჯამებელი დავალება ქართულ ენასა და ლიტერატურაში №1
1.      ვინ და როდის დაარსა წინამძღვრიანთკარის სამეურნეო სკოლა?
2.      ილიას აზრით, რა არის ის, რაც „თვითონ ღონესაც სჯობს, რაც ძლიერ მკლავს ხერხიანად ამოქმედებს და რაც კაცის თვალს დედამიწის გულში ჩაახედებს“?
3.       რას გახსენებთ ილიას სიტყვები „დავითიანიდან“ : „ცოდნა თითონ თავისთავადაც სიმდიდრეა-მეთქი“?
4.      განმარტე სიტყვები:
ილაო
მწიდნავი
უცები
შტაქუნი
კანანახი
მწიდნავი
5.      დაასრულეთ აფორიზმები:
„თავს სინანული სჯობია...
„სწავლა სიკვდიმდე შენია...
„უსწავლელი ვაჟიკაცი...
თუ კაცსა ცოდნა არა აქვს...
6.      მოცემულ ზმნებს მიუწერეთ საწყისი ან - პირიქით:
აშენება
                               ჩათვლემს
დაბარვა
                                შეამოკლა
                                დარგავს
არევა
შეხამება
                                აღმართავს
7.      შეიძლება თუ არა , რომ   სულიერი  სახელი რა ჯგუფის იყოს?
ა)  დიახ;                ბ) არა
8.      რომელი სახელია კონკრეტული“
ა) სილაღე,  ბ) მოლაღური;   გ) ლაღობა
9.      რომელია ნივთიერებათა სახელი?
ა)  პური,  ბ)  თონე,  გ) გაზი;  დ) გაზქურა
10.  დაწერეთ ესე :  „ რას ნიშნავს პირადად ჩემთვის სწავლა?“
ტესტი ქართულ ენასა და ლიტერატურაში№3
მოსწავლე ----------------------                                 კლასი ---------------
თარიღი ------------------------
1.      (1ქ)  ხალხური ლექსი, რომელიც ამბავს გადმოგვცემს ბალადა ეწოდება.
   ა) მცდარია;                    ბ) ჭეშმარიტია
2.      (1ქ)  სიუჟეტის განვითარების საფეხურებია:
ა) პრობლემა, კულმინაცია, მოქმედების განვითარება, დასარული;
ბ) პრობლემა, დასარული, მოქმედების განვითარება, კულმინაცია
გ) პრობლემა, მოქმედების განვითარება, კულმინაცია, დასასრული.
3.      (1ქ)  ლექსის სტრიქონები არეულია, დაალაგეთ თანმიმდევრობით:
----- „ვაჟი მიანგრევს ტალღებსა
-----  „სანთელი კელაპტარობდა“
-----   „გულს უგლეჯდა, ხარობდა“
-----   „აქრობდა, აბეზარობდა“
-----  „წყალსა დაეხრჩო ჭაბუკი?
4.      (1ქ) მოცემულ სახელებს დაუკავშირეთ  შესაბამისი ზმნები:
ჩქარი                                         ნაღვლობდა
ნიავქარი                                   აბობოქრდა
ბობოქარი                                 აფარებდა
ფარი                                          ნიავქარობდა
ნაღველი                                   ნაღვლობდა
ცხარე
5.      (1ქ)  „მზიანი ჩრდილები“ - ამ შესიტყვებაში  „მზიანი“  ლოგიკური ეპითეტია თუ მხატვრული?        ----------------------------------------------------------------------
6.      (5ქ) გაიხსენე ილიას ლექსი „ბაზალეთის ტბა“ და იმსჯელე, როგორ აისახა ისტორიული სინამდვილე და ოცნება  მასში?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



კლასი VII                                                          
შემაჯამებელი წერა  V     
 სახელი , გვარი------------------------------
                       
ვარიანტი I                                                                თარიღი------------------------

(1) 1.გაიხსენეთ ნიკოლოზ ბარათაშვილის წერილი მაიკო ორბელიანის მიმართ მიწერილი.
რამ დაუკარგა ტატოს (ნიკოლოზ ბარათაშვილს) სიცოცხლის ხალისი?
ა) ადამიანთა ბოროტებამ;                ბ) კაცთა სიძულვილმა;
გ) აუტანელმა სიღარიბემ;                 დ) სულის მარტოობამ.
(1) 2. გაიხსენეთ ნიკოლოზ ბარათაშვილის ლექსი ,,სული ობოლი". რა არის, მისი აზრით, უბედურისთვის შვების მიმცემი?
ა) სიყვარული;      ბ) სიკვდილი;       გ) ოხვრა;      დ) ტირილი.
(1) 3.გაიხსენეთ რევაზ ინანიშვილის  ,ჩიტების გამომზამთრებელი''. რას სთავაზობს ქალი ქმარს შვილებთან ურთიერთობის საშუალებად?
ა) ბავშვები სასეირნოდ წაიყვანოს;
ბ) ბავშვებს თბილად ესაუბროს;
გ) შვილებს შიში ჩაუნერგოს;
დ) შვილებს ყველაფერი შეუსრულოს.
(1) 4.რაზე ფიქრობდა, ინტაბუეთის გზაზე, ბაბუას უკან მიმავალი ნოდარ ლომჯარია?(ნ.დუმბაძის ,,სისხლი")
ა) რამ შეაძულა ბებიას ასე ძალიან მისი თავი?
ბ) ნეტა რა ძალა უბიძგებდა, რომ ყურმოჭრილ მონასავით მისდევდა უცნობ ბაბუას?
გ)როგორ იცხოვრებდა მეგობრების გარეშე?
დ) რა ახალი ოხუნჯობა მოეგონებინა?
  (1)5. რატომ იწყინა იულია ბებიამ ქიშვარდი ბაბუას რამდენჯერმე ნათქვამი ,,მართლა ბიჭო?"( ნ. დუმბაძის ,,სისხლი")
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 (1) 6. გაიხსენეთ ნიკოლოზ ბარათაშვილის  ლექსი ,,სული ობოლი". რატომ არის სულით ობოლი ადამიანი უთვისტომოზე უფრო საბრალო?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1) 7. ,,და ვიყავით მშვიდად, ტკბილად" რას გულისხმობს ბიჭი ოჯახურ სიმშვიდეში?(,,რ.ინანიშვილის ,,დამრიგებელი")
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(2)8. ჩამოთვლილი ფრაზეოლოგიზმების განმარტებები ჩასვი შესაბამის გრაფაში:
   გააჩუმებს,   დადარდიანდა,  იშრომე,    გათავხედდა.
     ხელი გაანძრიე
პირში ბურთს ჩაჩრის
    თავს გავიდა
გულზე ლოდი დააწვა

(2)9. გააანალიზეთ სიტყვები და ისაუბრეთ ფესვების სიმბოლურ გააზრებაზე: ,,ტირილით რომ გული იჯერა ბებიამ, ფრთხილად მიიზიდა შვილიშვილი, მაგრამ იგი იდგა ისე, როგორც რკინის სარი, როგორც რკინის პალო, როგორც ხე, მიწაში ღრმად წასული"( ნ. დუმბაძის ,სისხლი")
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(3)10. როგორ ფიქრობთ, რამდენად აუცილებელია დამრიგებლების მხრიდან მოსწავლეთა ოჯახური პირობების შესწავლა, დააფიქსირეთ თქვენი შეხედულება ამ საკითხის მიმართ.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 ტესტის მაქსიმალური ქულა-14





კლასი VII                                                          
შემაჯამებელი წერა  V     
 სახელი , გვარი------------------------------
                       
ვარიანტი II                                                                 თარიღი------------------------

(1) 1.გაიხსენეთ ნიკოლოზ ბარათაშვილის წერილი მაიკო ორბელიანის მიმართ მიწერილი.
რისთვის უხდის მადლობას ნიკოლოზ ბარათაშვილი ბიძაშვილს, მაიკო ორბელიანს?
ა) გაგზავნილი წიგნისთვის;              ბ) გამოჩენილი ყურადღებისთვის;
გ) ფულადი დახმარებისთვის;           დ) გაგზავნილი წამლისთვის.
(1) 2. გაიხსენეთ ნიკოლოზ ბარათაშვილის ლექსი ,,სული ობოლი".ვის ან რის ნდობას კარგავს ობლად დარჩენილი სული?
ა) უფლის;       ბ) მეგობრის;     გ) სატრფოს;    დ) წუთისოფლის.
(1) 3.გაიხსენეთ რევაზ ინანიშვილის  ,ჩიტების გამომზამთრებელი''-რა ,,გასახარი ამბით'' მოდის ბიჭი სახლში?
ა) ქართულში ოთხი მიიღო;
ბ) ჩიტბატონები უნდა გამოაზამთროს;
გ) მასწავლებელმა შეაქო;
დ) პროფსასწავლებელში სწავლა დაიწყო
(1) 4.ბაბუას რომელმა კითხვამ დააბნია ინტაბუეთის გზაზე მიმავალი ბიჭი?(ნ.დუმბაძის ,,სისხლი")
ა) ,,თუ სწავლობს რამეს ქე მაინც, ქალბატონო იუია?"
ბ) ,, რაზე ფიქრობ ბაბუა?"
გ) ,,მომკალით ვიღაცამ, მართლა ბიჭო?"
დ) ,,წასულია ხელიდან და არაფერი ეშველება ამ უბედურს?"
  (1)5. როზგის გარდა, შვილიშვილთან ურთიერთობის რა გზას შეახსენებს ქიშვარდი ლომჯარია იულია მიქელაძეს?"( ნ. დუმბაძის ,,სისხლი")
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 (1) 6. გაიხსენეთ ნოდარ დუმბაძის ,,სისხლი''. -რატომ წუხს ბაბუა, ქიშვარდი ლომჯარია, რომ ბიჭს მასთან ცხოვრება გაუჭირდება?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1) 7. რატომ აღიზიანებს მამაკაცს (ქმარს) ქალის (ცოლის) ნათქვამი სიტყვები, რომ ოჯახის მეტს სხვას ვერაფერს ამჩნევს?( რ. ინანიშვილის ,,ჩიტების გამომზამთრებელი")
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(2)8. ჩამოთვლილი ფრაზეოლოგიზმების განმარტებები ჩასვი შესაბამის გრაფაში:
   დაივიწყებს,    გაჩუმდება,   ისწავლე,    ჭკვიანი;
     ჭკუის კოლოფი
კრიჭავს შეიკრავს
    ტვინი გაანძრიე
გულიდან ამოიგლეჯს

(2)9. გაანალიზეთ მწერლის სათქმელი  და გამოხატეთ თქვენი დამოკიდებულება ამ საკითხის მიმართ:
,, შვილიშვილობა შენ ადვილი საქმე ხომ არ გგონია? ძნელია ბაბუა შვილიშვილობა( ნ. დუმბაძის ,სისხლი")
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(3)10.გაიხსენეთ რ. ინანიშვილის ,,ჩიტების გამომზამთრებელი", როგორ შეაფასებთ დედის საქციელს, რამდენად შეგიძლიათ გაამართლოთ მისი აგრესია? შეგწევთ უნარი, რომ მას გაუგოთ და მისი პოზიცია დაიცვათ?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



 ტესტის მაქსიმალური ქულა-14
კლასი VII                                                          
შემაჯამებელი წერა  V     
 სახელი , გვარი------------------------------
                       
ვარიანტი  I I I                                                              თარიღი------------------------
(1) 1.გაიხსენეთ ნიკოლოზ ბარათაშვილის წერილი მაიკო ორბელიანის მიმართ მიწერილი.
ვის ადარებს ტატო (ნიკოლოზ ბარათაშვილი) თავის თავს?
ა) გამობრძმედილ კაცს;               ბ) სამოცი წლის მოხუცს;
გ) თეთრწვერა მამას;                  დ) ბრძენ მრჩეველს.

(1) 2. რატომ გაიფიქრა ნოდარმა, რომ იულია ბებია დაიღალა? (ნ. დუმბაძის ,,სისხლი'')
ა) იულია ბებიას გაავებული ხმის მოსმენამ;
ბ)იულია ბებიას დანაოჭებული სახის დანახვამ;
გ) იულია ბებიას კოჟრიან ხელებზე შეხებამ;
დ) წელში მოხრილი იულია ბებიას დანახვამ.
(1) 3.გაიხსენეთ რევაზ ინანიშვილის  ,ჩიტების გამომზამთრებელი'',,გაიღება კარი, შემოდის გაღიმებული თხუთმეტი წლის ბიჭი''- რამ შეაკრთო ისედაც გაღიზიანებული ცოლ-ქმარი?
ა) ბიჭის დაგვიანების მიზეზმა;        
ბ) ბიჭის უცნაურმა კითხვამ:,,ფანჯრები დაკეტილია?"
გ) ბიჭის უცნაურმა გამომეტყველებამ;
დ) ყველაფერმა ერთად.
(1) 4.რა მიზეზით ატანს იმერელი ბებია ნოდარს გურულ ბაბუას?(ნ.დუმბაძის ,,სისხლი")
ა) ნოდარი თანატოლებთან უთანხმოების გამო იქაურობას გაარიდა;
ბ) ნოდარმა თავად მოისურვა ბაბუასთან ცხოვრება;
გ) მისი აზრით, ბიჭს კაცის ხელი სჭირდებოდა;
დ) ბაბუამ თავად ისურვა ბიჭის წაყვანა.
  (1)5. რატომ ვერ მისცა შვება იულია ბებიას ნოდარის გურიაში გაგზავნამ?( ნ. დუმბაძის ,,სისხლი")
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 (1) 6. გაიხსენეთ ნიკოლოზ ბარათაშვილის ლექსი ,,სული ობოლი" რა უპირატესობა აქვს ,,მეგობართ, ნათესავთ მოკლებულ'' ადამიანს სულით დაობლებულ ადამიანთან შედარებით?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1) 7. რას აღიქვამს მამაკაცი  (ქმარი) ეროვნულ უბედურებად?( რ. ინანიშვილის ,,ჩიტების გამომზამთრებელი")
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(2)8. ჩამოთვლილი ფრაზეოლოგიზმების განმარტებები ჩასვი შესაბამის გრაფაში:
   გრძნობს,     დააბრკოლებს,     ამაყობს,    აზრი მოეწონა.
     წინ დაუდგება
თავი მოაქვს
    გული ეუბნება
ჭკუაში დაუჯდა

(2)9. გააანალიზეთ სიტყვები და გამოხატეთ თქვენი შეხედულება ;,, უნდა მიეჩვიო აწი ბაბუა ფიქრს, დროა!"( ნ. დუმბაძის ,სისხლი")
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(3)10გაიხსენეთ რ. ინანიშვილის ,,დამრიგებელი''. -,,იმ დღიდან დამრიგებელი ძალიან შემიყვარდა''- აღნიშნავს ბიჭი. თქვენ როდის ,, შეგიყვარდათ''მასწავლებელი? როგორი უნდა იყოს დამრიგებელი?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



 ტესტის მაქსიმალური ქულა-14
კლასი VII                                                          
შემაჯამებელი წერა  V     
 სახელი , გვარი------------------------------
ვარიანტი IV                                                                თარიღი------------------------

(1) 1. გაიხსენეთ ნიკოლოზ ბარათაშვილის წერილი მაიკო ორბელიანის მიმართ მიწერილი.
რა ასწავლა ცხოვრებამ ნიკოლოზ ბარათაშვილს?
ა) ამქვეყნიური ყველაფერი წარმავალია;          ბ) ცხოვრება მშვენიერია;
გ) ბედნიერება არასოდეს ქრება;            დ) სიამაყებს ბედნიერებას გაპოვნინებს.
(1) 2. რასთან არის შედარებული ხონის გზაზე ბაბუას უკან მიმავალი ნოდარ ლომჯარია? (ნ. დუმბაძის ,,სისხლი'')
ა) გზააბნეულ ბატთან;
ბ) მამა აბრამის ბატკანთან;
გ) ყელში ბაწარჩაბმულბოჩოლასთან;
დ) არც ერთი პასუხი არ არის სწორი.
(1) 3. გაიხსენეთ რევაზ ინანიშვილის ,,ჩიტების გამომზამთრებელი'' რატომ თვლის ქალი, რომ შვილების ხელში ყველაფერს მოსწყდა?
ა) მოხუც მეზობელს ვერ შეაკითხა;        
ბ) სოფელში დედას ვერ ჩააკითხა;
გ) მული ვერ მოიკითხა;
დ) ავადმყოფი ნათესავი ვერ მოინახულა.
(1) 4.ქვაზე ჩამომჯდარმა ქიშვარდი ბაბუამ თვლა დაიწყო. რას ანგარიშობდა ის? (ნ.დუმბაძის ,,სისხლი")
ა) თავის წლოვანებას;           ბ) შვილიშვილის ასაკს;
გ) ომის დაწყების თარიღს;      დ) შვილის გარდაცვალების დროს.
  (1)5. რატომ გადაწყვიტა ბაბუამ, რომ ბიჭისთვის მკაცრად მოეთხოვა ბებიას გაყოლა? - ,, წაჰყევი ბიჭო, დავიღალე შენთან ყბედობით!'' ( ნ. დუმბაძის ,,სისხლი")
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 (1) 6.რატომადარებს, ირონიულად, ბებიანოდარსარსენაყაჩაღს(ნ. დუმბაძის,,სისხლი'')
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1) 7. როდის გამოჩნდა, რომ მასწავლებელი მიხვდა ბიჭის დაღონების მიზეზს? (რ. ინანიშვილის ,,დამრიგებელი'')
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(2)8. ჩამოთვლილი ფრაზეოლოგიზმების განმარტებები ჩასვი შესაბამის გრაფაში:
   გაერთო,          გაბრაზდა,         ნერვიულობს,         დახმარება.
  გულზე ცეცხლი მოეკიდა
ხელის გამართვა
    გული გადააყოლა
ეკლებზე ზის

(2)9. ,,ნეტავ რა მიმარბენინებს ბებიასაგან მოძულებულს ბიძაშვილებთან გამოუმშვიდობებლად? რა ძალაა ეს, ნეტავ რა ჰქვია ამ ძალას?'' - თქვენ რას დაარქმევდით ამ ძალას? გამოხატეთ თქვენი დამოკიდებულება ამ საკითხის მიმართ.      ( ნ. დუმბაძის ,სისხლი")
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------              

(3)10. გაიხსენეთ რ. ინანიშვილის ,,ჩიტების გამომზამთრებელი''
 გაღიზიანებული დედა ქმარს ეუბნება: ,,შიში ჩაუნერგე ბავშვებს, ჩაუნერგე, რომ რაც გასაკეთებელი აქვთ, უნდა გააკეთონ'' - რა კომენტარს გაუკეთებთ ამ სიტყვებს, თქვენი აზრით, როგორი უნდა იყოს მშობლებსა და შვილებს შორის ურთიერთობა?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------







ვახტანგ როდონაია                                 VII-კლასი

                                          V შემაჯამებელი

ნიკოლოზ ბარათაშვილი-,,წერილი
მაიკო          ორბელიანისადმი''
 ,,სული ობოლი''
ნოდარ დუმბაძე-,,სისხლი''
რევაზ ინანიშვილი-,,ჩიტების გამომზამრთლებელი''
                                          ,,დამრიგებელი''





















ქართული ენა და ლიტერატურა
VII  კლასი
 სტანდარტი
V შემაჯამებელი გაკვეთილის სტანდარტთან შესაბამისობა

VII. 7 .მოსწავლე ამოიცნობს წაკითხულ ტექსტში მთავარ აზრს (იდეას) , განასხვავებს ფაქტებს შეფასებებისგან , გამოაქვს დასკვნები ;
პოულობს მსგავსება-განსხვავებას ტექსტში წარმოდგენილ მოვლენებს , ფაქტებს , პერსონაჟთა თვისებებსა და ქცევებს შორის ;
აკვირდება პერსონაჟის/პერსონაჟების დამოკიდებულებას კონკრეტული გმირის მიმართ ;
VII. 8.შეუძლია ამოიცნოს და შეაფასოს ტექსტის კონკრეტულიმიზანი ; ;
VII. 13. იცავს მართლწერისა და პუნქტუაციის წესებს ;



















შედეგები
1-2 ქულა
დაბალი
3-4 ქულა
საშუალოზე დაბალი
5-6 ქულა
საშუალო
7-8 ქულა
საშუალოზე დაბალი
9-10 ქულა
მაღალი
ინფორმაციის
გახსენებაზე ორიენტირებული
დავალებები
(დახურული კითხვები)
ვერ ფლობს მასალას , შესაბამისად , საერთოდ ვერ პასუხობს უმარტივეს კითხვებს
აფიქსირებს ინფორმაციის ფლობის დაბალ მაჩვენებელს, შესაბამისად, ძნელად პასუხობს უმარტივეს კითხვებს
ფლობს ინფორმაციას, მაგრამ არამყარად
ფლობს ინფორმაციას, მაგრამ ფიქსირდება მცირე უზუსტობები
სრულყოფილად ფლობს ინფორმაციას
ცოდნის სიღრმეზე
ორიენტირებული
დავალებები
(ღია კითხვები)
ვერ პასუხობს
პაუხობს, მაგრამ უშვებს მნიშვნელოვან შეცდომებს
პასუხობს,მაგრამ ვერ ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას
აფიქსირებს საკუთარ მოსაზრებებს,მაგრამ დასაბუთება არამყარია
თითოეული საკითხის მიმართ გააჩნია საკუთარი დასაბუთებული მოსაზრება
წერით სამუშაოებში ცოდნისა და უნარ-ჩვევების
გამომჟღავნების უნარი
ვერ ასრულებს დამოუკიდებლად წერით სამუშაოს
უჭირს დამოუკიდებლად წერით სამუშაოში გამოავლინოს შესაბამისი უნარ-ჩვევა
წერით სამუშაოში გარკვეულ დონეზე აფიქსირებს  დასაბუთებული მსჯელობის ხარისხს
იყენებს წერით უნარ-ჩვევებს , თუმცა არასრულყოფილად ავლენს  მსჯელობისა და არგუმენტირების მაჩვენებელს
მაღალ დონეზე წარმოაჩენს მსჯელობისა და არგუმენტირების უნარს
შემაჯამებელი ტესტური დავალების შეფასების რუბრიკა ქართულ ენაში

                                                                                          



/ვ. როდონაია/                                                                          V  შემაჯამებელი
VII კლასი
პასუხები:
I ვარიანტი

1 (1) - დ;
2 (1) - გ;
3 (1) - გ;
4 (1) - ბ;
5 (1) -  ბებიამ ჩათვალა, რომ ბაბუას მისი არ სჯეროდა;
6 (1) -  სულით ობოლი ადამიანი ძნელად მოძებნის თავის სწორს;
7 (1) -მისი თქმით,ჭამდნენ იმას, რაც  ჰქონდათ, არავინ ჩხუბობდა, ამას რატომ არ ჭამ ან გაკვეთილებს  რატომ არ ამზადებო?
8 (2) - 
        
     ხელი გაანძრიე
იშრომე
    პირში ბურთს ჩაჩრის
გააჩუმებს
    თავს გავიდა
გათავხედდა
   გულზე ლოდი დააწვა
დადარდიანდა


9 (2) -  მოსწავლე გააანალიზებს და განავრცობს მოცემულ სიტყვებს და ისაუბრებს იმ უხილავ ძაფზე, რომელიც ასე ძალიან გვაკავშირებს მამა-პაპასთან;

10(3) მოსწავლე იმსჯელებს საკითხის ირგვლივ და საკუთარ თვალსაზრისს გაამყარებს არგუმენტებით.
II ვარიანტი

1 (1) - ა;
2 (1) - დ;
3 (1) - ბ;
4 (1) - ბ;
5 (1) -  ბაბუას აზრით, ბიჭი ობოლია და როზგის გარდა ცოტა მოფერებაც სჭირდება;
6 (1) -  ბაბუას აზრით, ბიჭისთვის იგი უცხოა, რადგან მშობლებმა ,,სიახლოვეს არ გააკარეს'' და ახლა გულის გათბობა და შეჩვევა ძნელი იქნებოდა.
7 (1) ქმარმა ეს სიტყვები საზოგადო პრობლემად აღიქვა,რომ ადამიანები თავის იქით ვერაფერს ხედავენ.
8 (2)
        
     ჭკუის კოლოფი
ჭკვიანი
    კრიჭავს შეიკრავს
გაჩუმდება
    ტვინი გაანძრიე
ისწავლე
   გულიდან ამოიგლეჯს
დაივიწყებს


9 (2) -  მოსწავლე გააანალიზებს მწერლის სათქმელს და გაამყარებს მწერლისეულ მოსაზრებას საკუთარი შეხედულებით;
10(3) მოსწავლე იმსჯელებს საკითხის ირგვლივ და საკუთარ თვალსაზრისს გაამყარებს არგუმენტებით.




III ვარიანტი

1 (1) - ბ;
2 (1) - ა;
3 (1) - ბ;
4 (1) - გ;
5 (1) -  ბებიას თქმით, არ დააყენა ქალიშვილის აჩრდილმა, ამავე დროს, სინდისმაც შეაწუხა;
6 (1) -  პოეტის აზრით,,,ნათესავთ მოკლებული" კაცი ჩქარა პოვებს სანაცვლოს;
7 (1) ადამიანების სწრაფვას კაბინეტებისაკენ, პირველობისაკენ;
8 (2)
        
     წინ დაუდგება
დააბრკოლებს
    თავი მოაქვს
ამაყობს
    გული ეუბნება
გრძნობს    
   ჭკუაში დაუჯდა
აზრი მოეწონა



9 (2) -  მოსწავლე გააანალიზებს ბაბუის სათქმელს , ალბათ, ყურადღებას გაამახვილებს იმაზე, რომ ფიქრი აზროვნების გამოხატულებაა. ბაბუამ ამით შვილიშვილს ადამიანის მოვალეობა შეახსენა;

10(3) მოსწავლე იმსჯელებს საკითხის ირგვლივ და საკუთარ თვალსაზრისს გაამყარებს არგუმენტებით.


IV ვარიანტი

1 (1) - ა;
2 (1) - გ;
3 (1) - დ;
4 (1) - ბ;
5 (1) -  ბაბუა მიხვდა, რომ შვილიშვილი ,,მიწაში ღრმად იყო წასული'' და მოფერებაზედ მეტად ძლიერი სიტყვა იყო საჭირო;
6 (1) -  ნოდარს სიმინდი კუხალაშვილის უდღეური ბავშვებისთვის მიუცია;
7 (1) -  როცა მასწავლებელმა თავი მაღლა ააწევინა და უთხრა: ,,შენ ძალიან კარგი ბებია გყავსო''
8 (2)
          
  გულზე ცეცხლი მოეკიდა
              გაბრაზდა        
    ხელის გამართვა
              დახმარება
    გული გადააყოლა
               გაერთო        
      ეკლებზე ზის
          ნერვიულობს      

9 (2) -  მოსწავლე გააანალიზებს სათქმელს, ისაუბრებს სისხლის, ფესვების სიმბოლურ გააზრებაზე.
10(3) მოსწავლე იმსჯელებს საკითხის ირგვლივ და საკუთარ თვალსაზრისს გაამყარებს არგუმენტებით.






















შემაჯამებელ  ი გაკვეთ ილ  ის ნიშნის
გამო ყვანისფორმულ  ა
n --- ტ ექსტის მაქსიმალ  უ რ
ქუ ლ  ათ ა ჯ ამი
m --- მო სწავლ ის მიერ დ აგრო ვილ
ქუ ლ  ათ ა ჯ ამი
მაგ: თ უ მაქსიმალ უ რი ქუ ლ  აა - 16
ხოლ  ო მო სწავლ ემ მო აგრო ვა -13
ნიშანი დ აეწერება :






4 комментария: